دانشکده فنی و مهندسی

چاپ مقاله بین‌المللی دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی مکانیک در مجله Web of Science

گروه مهندسی مکانیک

چاپ مقاله بین‌المللی عضو هیئت علمی دانشگاه به همراه دانشجوی کارشناسی ارشد علم و فرهنگ در مجله Web of Science

⭕مقاله جناب آقای دکتر علی سعداله عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک به همراه دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی مکانیک با عنوان:

“Multi-objective metaheuristic approach for analyzing static and dynamic behaviors of functionally graded Timoshenko beams”

https://doi.org/10.1080/15376494.2023.2286501

در مجله بین‌المللی با عنوان: “Mechanics of Advanced Materials and Structures” با نمایه Web of Science (ISI)با ضریب تاثیر (Impact Factor) 2.8 و در جایگاه Q2 به چاپ رسید.

🔷این پژوهش حاصل تلاش‌های دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی مکانیک، جناب آقای مهندس جهانشیری پیرو پایان‌نامه اخذ شده با راهنمایی جناب آقای دکتر علی سعداله است.

🔷شایان ذکر است مقاله مذکور به عنوان اولین مقاله دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در گروه مهندسی مکانیک محسوب می‌شود که در یک مجله با نمایه Web of Science (ISI)منتشر می‌شود و مقاله دوم ایشان از پایان نامه همچنان تحت داوری است.

🔷در این مقاله، پایداری استاتیکی و رفتار دینامیکی تیرهای طبقه بندی شده تابعی (FGBs) با تمرکز بر تأثیر تغییرات مواد بر قدرت کلی تیرها مورد بررسی قرار گرفته است. به طور خاص، این تحقیق از رویکردهای بهینه‌سازی تک‌هدفه و چند‌هدفه برای بهینه‌سازی توزیع فراکسیون حجمی در تیرهای تیموشنکو FGBs استفاده کرده است. هدف این بهینه‌سازی افزایش فرکانس طبیعی و کاهش وزن و تنش‌های محوری در تیرهای FGB است. نسبت‌های مختلف ویژگی‌های مواد در FGBs مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تکنیک‌های بهینه‌سازی فراابتکاری مختلفی برای حل مسائل تک‌هدفه و چند‌هدفه به‌کار گرفته شده‌اند. در این مقاله، نتایج بهینه‌سازی محاسباتی از طریق مقایسه با گزارش‌های موجود در منابع تایید شده اند و طراحی‌های بهینه تری توسط روش های پیشنهادی ارائه شده‌اند.

🔷لازم به ذکر است در آیین نکوداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ در آذر ماه 1402، آقای جهانشیری به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده فنی و مهندسی معرفی شد و از ایشان تقدیر به عمل آمد.

لینک دسترسی به مقاله